30 Aralık 2016 Cuma

2016'ya Veda..

Sevgili 2016,

Öyle hemen gitmek yok, gel biraz oturup konuşalım seninle..

Öncelikle kabul et, güzel bir yıl olmadın..

Güzel değildin demek belki ağır ama zordun diyebilirim rahatlıkla, evet tam olarak zordun 2016!

Zor olmakla birlikte huzursuzdun. Yastığa kafamızı koyduğumuz çoğu gecenin sabahında yeni bir kalp çarptıntısı yaşattın bize..

Söz dinlemedin. Sen gelirken böyle anlaşmamıştık, ilk ve en içten dileğimizin "barış" olduğunu defalarca söylemiştik sana ama kafana eseni yaptın, barışın neredeyse kelime anlamını unutturdun bize.. Ölümler, kavgalar, tartışmalar, mutsuzluklar, hepsini yaşattın fazlasıyla.. Gerçek bir hiç uğruna, insanları sevdiklerinden, ailelerinden kopardın, çok can yaktın..
Merakta bıraktırdın.. Hani giden kişilere söylenir ya, bizi merakta bırakma diye.. Bu sefer giden bizdik ama neredeyse her gün kalanları merak ettik.. Huzurlu bir gitmeyi bile çok gördün bize..

Kafana buyruktun, belki birazcık da saygısız..Yaptığımız tüm planları çöpe atıp, burada planları ben yaparım der gibi davrandın.. Sabrettik, tamam dedik yine de bizim için hangi planı yaptığını bir türlü öğrenemedik..

Kafa karıştırdın.. İyiyi kötüyü, doğruyu yanlışı çok anlamadan, mutluluğu doyasıya yaşayıp, kötünün ardından ağlayamadan gittin, arkanda allak bullak bıraktın bizi..

Haksızlık etmeyi sevmem tamamen de kötü değildin 2016..

Çok insanla tanıştırdın beni.. Yazdım, çizdim, konuştum, yardım ettim, yardım aldım, merak edildim, merak ettim, bilgilendirdim, bilgilendim ve yazı yazarak Avustralya'dan Türkiye'ye hiç olmadığım kadar yakınlaştım.. Bu sayende oldu ve ben belki de seni bu yüzden asla unutmayacağım..

Sadece iyi insan olmanın, kalbinde kötülük barındırmamanın hayattaki her şey için yeteceğini düşünürken, sen "dur" dedin.. Kötü insanların ve dürüst olmayanların ne kadar çok ve kolay "başarıya" ulaştıklarını gözümün önüne serdin ve bir teşekkürü de böylece hak ettin..

En önemli hazinemiz sağlığımıza hiç dokunmadın.. Sizi çok yordum, istediğiniz pek bir şeyi vermedim ama uzak diyarlarda sizi bir de böyle süründüremem dedin, takdirimizi kazandın:)

Bir de keşfetmemize izin verdin ve bizi çok mutlu ettin.. Zaten yepyeni bir ülkedeyken, 2 ayrı ülke, 13 farklı şehir daha tanımamıza yardımcı oldun. Çok da iyi ettin..

En çok öğrettin 2016..

Gidenlere bakarken, mutluluğun aldığımız nefes olduğunu,
Bazen üç yaşında bir bebeğin çaresizliği ile yaşanmışlığın getirdiği sabrı aynı anda hissederken, 29 yaşın sadece bir rakam olduğunu,
Telefonun ucundaki bir sesin, nefesin bile binlerce kez şükre sebep olduğunu,
Yolların insanları ayıramadığını ve,
Yolların insanları ayırdığını,
Hayatında bazen tek kişinin herkes olabileceğini,
Ve insanların kötülüklerinin beni şaşırttığı sürece masum kalabileceğimi öğrettin..

Bir de her vedanın benim sandığım kadar zor olmadığını..

Seninle vedalaşmak bunlardan ilki ve en kolayı olacak,

Teşekkürlerimi kalbinde tut giderken ki içini ısıtsın,

Kırgınlıklarım ise gözünün önünde kalsın ki yaşattıklarını hiç unutma,

Ve emin ol, ben de seni unutmayacağım..


Güle Güle 2016!

4 yorum:

  1. çok güzel bir yazı olmuş, alına imzamı atarım hatta. okurken gözlerim dolu dolu oldu.
    "Telefonun ucundaki bir sesin, nefesin bile binlerce kez şükre sebep olduğunu"bu sene içinde bunu kaç kereler hissettim.

    Güzel yüreğine sağlık.
    (elbet birgün buluşacağız ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, 2017 buluşma senemiz olur umarım:)

      Sil
  2. Sevgili minik kızım; ben 63 yaşın da kızıyla beraber yaşayan emekli bayanım. Kızım 1.5 yaşındayken 1982 yılında Sydney'e taşındık.1983 de Melbourne'ye taşındık.1986 yılında Türkiye'ye geri döndük.Çifte vatandaşız.Biz de kızımla Avustralya ya gelmek istiyoruz.Sizden ricam ben kaç yaşın da Avustralya da emekli olabilirim? Türkiyeden aldığım emekli maaşımı oradan nasıl alabilirim? Kesintiye uğruyor mu? Yanıtınız için şimdiden teşekkürler.Minik kızım seni sevgiyle öpüyorum. Eşine sevgilerimi ilet lütfen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, bu içten mesajınız için çok teşekkür ederim, sevginizi tüm kalbimle hissettim💕 Sorduğunuz sorunun cevabını keşke bilseydim ama maalesef sadece kendi yaşadıklarımızı tecrübe edecek kadar kısa bir süredir buradayız, yine de bir fırsat bulursam kesinlikle araştırıp sizi bilgilendireceğim. Yardımcı olamadığım için umarım kusura bakmazsınız😔 Ben de size ve kızınıza sevgilerimi iletiyorum tüm kalbimle, umarım buraya gelirsiniz ve karşılaşırız☺💕

      Sil