21 Kasım 2016 Pazartesi

Avustralya'ya Göç | Yanınıza Almanız ve Almamanız Gereken 10 Şey

Avustralya'ya gelmeden önce benim de en heyecanlandığım ve kafamı karıştıran sorulardan biriydi yanımıza neler alacağımız. Sınırlı bavul hakkı ve sahip olduğum tüm eşyaları götürme isteğim birleştiğinde ortaya çok bilinmeyenli bir denklem çıkmıştı:) Buraya gelecek kişilerden de bu yönde sorular gelince, Avustralya'ya Göç ederken yanımıza neler almalıyız başlığı altında aslında neler almamanız gerektiğini de içeren bir liste yazmaya karar verdim kendimce, umarım göç hazırlığındaki herkesin işine yarar:)


Bizim neler getirdiğimiz, hangilerinin hayat kurtardığı, hangilerinin olmasaydı da olurdu dediğimiz göç gereksinimleri listeme başlıyorum, hazırsanız:)


1. Ev eşyalarını gemilere yükleyerek getirenler olduğunu duymuş olsam da, kafamda beliren tek bir soru var. Neden? Ülkenizi, belki ailenizi, en yakın arkadaşlarınızı orada bırakabilmişken, sahip olunan ev eşyalarının da bırakılabileceğini düşünüyorum naçizane:) Yepyeni bir hayata başlarken, eşyalara bu kadar duygusal bağ yükleme benim için çok anlamlı olmasa da, elbette ki eşyalarını taşıyan kişilerin sadece manevi değil, maddi bir hesap kitap yaparak da bu işe kalkıştıklarına eminim. Yine de bence yeni bir hayat dediğin şeye, yeni bir ev ve içi belki de kısıtlı zaman ve kısıtlı parayla dizilen yerel eşyalarla başlanması en güzeli:)

2. Avustralya'da hiç kış yaşanmıyor, sadece yazlık kıyafetler getireyim yanlışına sakın düşmeyin! Eğer ki Avustralya'nın her mevsimi yaz olan kuzey veya iç kısımlarına göç etmiyorsanız, kış mevsiminde diğer tüm büyük şehirlerde özellikle akşam olduğunda kendinizi ben diyeyim Ankara, siz deyin Kayseri'de hissetmeniz pek mümkün. Bu yüzden çok da fazla abartmadan (bir bot, bir mont, bir kaç kalın kazak) bavulunuzun bir kısmını ya da bir tanesini kışlık kıyafetlere ayırmanızda fayda var.

3. Kıyafet konusu açılmışken eklemeliyim ki, bu Avustralya çok acayip bir memleket ve insanı giderek kendine benzetiyor. Geçen sene bavul bavul getirdiğim yazlık kıyafetlerimin neredeyse yarısına hiç dokunmadığımı gördüm, çünkü özellikle Sydney'de özel bir gün değilse, sadece bir şort ve bir tshirt ile neredeyse tüm yaz mevsimini geçirmeniz mümkün. Özellikle getirdiğiniz ayakkabı sayısını kontrol altında tutmanızı önemle rica ederim çünkü parmak arası terlik yaz mevsimi bitene kadar en yakın arkadaşınız olacak ve ondan bir an olsun ayrılmayacaksınız:) (Geçen yaz elbise ve babetle gayet spor bir şekilde gittiğim dil okulunda öğretmenin özel bir güne hazırlandığımı sanması sonucu bir daha parmak arası terliklerimi asla ayağımdan çıkarmadım:))

4. Gelelim en can alıcı nokta, yeme içme konusuna. Bu kadar uzak bir memlekete göç ederken, insanın aklına çok çılgın fikirler doluşuyor çok iyi biliyorum:) Sizin kafanızdan neler geçiyor bilmiyorum ama benimkileri düdüklü tencere, favori yemeğim mantıdan bir kaç kilo, sarılmış sarmalar, simitler, börekler olarak özetleyebiliriz:) Zaten minimum 20 saatlik bir yolculuğa dayanabilecek bir yiyecek türü olmadığı gibi, bana inanın buna hiç gerek yok:) Türk mahallesi Auburn'da neler bulabileceğinizi hayal etmeniz için kısa bir ipucu vermem gerekirse, çiğ köftelik bulgurdan, çiğ köfte tepsisine, semaverden, yuvarlak fırına kadar aklınızın ucundan geçen veya geçmeyen her şey mevcut:) Bu yüzden uçakta yiyebileceğiniz (malum yol çok uzun:)) bir miktar yiyeceği yanınıza alın ve diğerlerinden sakince uzaklaşın:)

Sydney'de bir Türk Marketi:)

5. Büyük ev eşyalarına değindim ama bir diğer konu da ufak ev eşyaları. Biz yanımıza Türk Kahvesi makinemizi alarak büyük bir akıllılık yaptığımızı düşünürken, burada kahve fincanları setiyle satılan makinelari görünce afallamadık değil:) Bu yüzden yine özel bir seçiminiz veya bağınız yoksa hiç bir ufak ev eşyanızı yanınızda getirmeyin.

6. İyi de biz ne getireceğiz diye düşünüyor olabilirsiniz, çok haklısınız:) Neyi daha fazla getirebilirdim diye düşünürken aklıma bir takım ilaçlar geldi. Tabi ki tonlarca ilaç getirmenize izin vermiyor yasalar fakat favori ağrı kesiciniz, bir kaç tüp yanık kremi (burada yanık kremi yok, ben haftada bir, bir yerimi mutlaka yakarken bu insanlar hiç yanmıyorlar mı merak ediyorum:)), ya da burada muadili olmadığına emin olduğunuz ilaçlarınızı mutlaka getirin, benden söylemesi:)

7. Tabi ki Türkçe kitaplar! Evet İngilizcemizi geliştirmemiz için İngilizce kitap şart ve hatta e-book denen bir şey de var çok iyi biliyorum:) Ama siz de benim gibi kitabı elinize alarak ve hissederek okumayı sevenlerdenseniz ve bir de Türk Yazarların kitaplarına ayrı bir sevgi ve ilgi duyuyorsanız yanınıza bir kaç tane kitap almanızı ısrarla tavsiye ederim.. Bir kaç kitap neyimize yetecek diye düşünenler için iyi bir haberim var, babil.com adlı kitap satış sitesi taa Avustralya'ya kadar kitap gönderiyormuş:) İlk bir kaç ayı getirdiğiniz kitaplarla geçirdikten sonra, online siparişle yeni Türkçe kitaplara bu şekilde kavuşabilirsiniz:)

8. Eğer ki vizenizi Avustralya'dayken uzatmak veya farklı bir vize türüne başvurmak gibi bir düşünceniz varsa yanınıza almanız gereken dökümanlar sizin için hayat kurtarıcı olacaktır. Bu dökümanlar her vize türüne göre değişse de, okul diplomalarınız ve transkriptleriniz (mutlaka orjinalleri), iş yerinizden aldığınız ve çalıştığınız tarih aralığı ile sorumluluklarınızı da gösteren resmi bir belge, dil sınavı sonuç belgeniz, varsa eski pasaportlarınız benim aklıma ilk gelenlerden. Bu listeyi kendinize göre kişiselleştirmenizi ve el bavulunuzun  bir kısmını bu tip belgeler için ayırmanızı ısrarla tavsiye ederim:)

9. Belki birazcık gereksiz gelecek fakat bence getirmeniz gereken en önemli şeylerden biri de, bir takım Türkiye'ye özgü geleneksel hediyelik eşyalar.. Bunlara örnek, nazar boncuklu bir bileklik, ufak bir magnet veya küçük bir süs eşyası olabilir... Burada tanıştığınız yabancı arkadaşlarınıza bir hatıra bırakmak istediğinizde bunu neden düşünemedim deyip kendi kendinize benim gibi kızmaktansa, bu tavsiyemi göz ardı etmeyin derim:) (Koreli bir arkadaşım bana Kore'de yapılan el işlemeli bir ayna hediye ettiğinde, bunun ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anlamıştım:(

10. Bavulunuzda yer açmanıza gerek olmadan getirmeniz gereken ve hatta siz unutsanız bile sizle gelecek son şey, sevdiklerinizin özlemi, yaşadığınız anılar ve arkanızdan edilen mutluluk duaları.. Biraz zaman geçtikten sonra, inanın yanınızda ne getirdiğinizi, hangi eşyayı arkanızda bıraktığınızı hatırlamayacak, yalnızca vedalaşırken kimlerin yanınızda olduğunu, kime tüm kalbinizle sarıldığınızı ve arkanızdan size el sallayan o insanların görüntüsü kalacak.. İyisi mi bavul hazırlama stresini üstünüzden atın ve kalbinizde gelecek anıları arttırmaya bakın, çünkü onların yerini burada doldurmanıza imkan yok..



30 yorum:

  1. keyfiniz nasıl artık oralı oldunuz 1 yılı da geçti şuan ne yapıyorsunuz? (iş,okul v.s) türkiye gündemi takip ediyormusunuz
    türkiyede ki yakınlarınızla nasıl iletişim kuruyorusunuz telefon hattı mı? skype mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ilginiz için:) Her şey yolunda, şu an vize için bekleme dönemindeyiz bir farklılık yok hayatımızda aslında.

      İletişimimiz facetime, skype gibi görüntülü konuşmalara imkan sağlayan uygulamalar üstünden gerçekleşiyor. Operatörler yurt dışı dakikası gibi olanaklar da sağlıyor fakat internet olduğu sürece buna çok ihtiyaç duyduğumuz söylenemez.

      Sil
  2. Yine çok güzel bir yazı olmuş. son yazıdan beri merakla "ayy ne zaman yazacak?" diye bekliyordum :)
    ellerine, yüreğine sağlık ;)

    daha IELTS çalışırken 10. madde gözlerimi doldurmaya yetti ( hep bu roaccutane dan bu haller :))

    Ankara'dan sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hem ilginiz hem de bu güzel yorumunuz için:)

      Ben zamanın da epey geçmesinin etkisiyle biraz duygusalım, bunu da yansıtmadan duramıyorum, üzdüysem sizi kusura bakmayın:(

      Sınavınızda başarılar dilerim şimdiden, umarım her şey yolunda gider ve işleriniz kolaylıkla hallolur.

      Ankara'ya çok çok sevgiler..

      Sil
  3. Merhaba...öncelikle şunu belirteyim.işyerime gelip bilgisayarımı açtığımda ilk işim blogunuza bakmak oluyor yeni bir yazı var mı diye:).ve bugün sanki sevdiğim bir yakınımdan mektup almış gibi sevindim yazınızı görünce.çok rahatlatıcı bilgiler vermişsiniz.özellikle biz kadınların kısa süreli seyahatlerimizde bile kıyafeti,ayakkabısı, çantası,
    takısı filan derken derdi bitmez.:)..çok teşekkür ederim bu konuda rahatlatıcı bir paylaşım yaptığınız için..Vize başvurunuzda olumlu sonucu en kısa zamanda almanızı dilerim.burada yazdığınız yazılarla ne kadar paylaşımcı,içten,yardımsever bir insan olduğunuzu hissettirdiniz.umarım bu emeğinizin karşılığı size olumlu vize sonucuyla geri döner.Ek olarak sorum şu oradayken başvuracağımız göçmenlik vs. vizesi için eğer gerekirse diye getireceğimiz evraklar arasından, bütün çalıştığımız işyerlerinden kağıt almamız gerekiyor değil mi ? Sevgilerimle. Işılay








    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için gerçekten çok teşekkür ederim, bu şekilde hissettirebilmişsem ne mutlu bana:) Güzel dilekleriniz için de ayrıca teşekkür ederim, beklemekten bunaldığım bu günlerde ne kadar iyi hissettiriyor tahmin bile edemezsiniz:)

      Eğer ki mesleki tecrübelerinizden puan alacaksanız çalıştığınız tüm zaman dilimleri çok değerli, bu yüzden hepsinden belge almak faydalı olacaktır.

      Umarım sizin için de her şey yolunda gider, kolaylıklar ve başarılar dilerim sürecinizde.. Sevgiler:)

      Sil
  4. ben eşim ve ufak oğlumla birlikte en az 6 aylık bir ingilizce kursuna gitmek üzere vize başvurusu yapsak vize çıkarmı riski varmıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenci vizesi çıkması zor bir vize türü değil fakat, bunun cevabını net bir şekilde verebilecek kişi ben değilim maalesef☺️

      Sil
  5. Merhaba, blogunuzu ve instagram hesabınızı neler yapmışlar, vizeleri çıkmış mı diye bir arkadaş gibi takip edenlerden biri de benim :) en kısa zamanda güzel haberi alırsınız umarım. Ben de ielts hazırlığı içindeyim. Eşyalardan bahsetmişken ben priz uyumunu sormak istiyorum. Türkiyeden götüreceğimiz elektrikli aletlerin prizlerini dönüştürücü ve volt farkı olmadan kullanabilir miyiz? Dönüştürücü daha önce Kanada'da kullanmıştım ve pek verimli olmadığını düşünüyorum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi niyetiniz ve güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim, umarım hepimiz için güzel sonuçlanır bu süreç☺️🙏
      Maalesef ülkedeki prizler daha önce eşine, benzerine rastlamadığımız bir türden☺️ Bu yüzden dönüştürüye ihtiyaç var. Biz şarj aletlerimiz (ve tabi ki Türk kahvesi makinemiz:)) için birer tane edindik fakat bir verimsizlik sezmedim ben, diğer elektrikli eşyalarımızı buradan aldığımız için de bir sorun olmadı.

      Umarım sınavınız çok iyi geçer ve istediğiniz notu alırsınız☺️ Sevgiler, bol şanslar💕

      Sil
  6. Bu yazinizda çok hoş olmuş �� ama ben sabirsizlik bagimsiz kalifiye gocmenlikle ilgili kabul kosullarini yani puanlama sistemini ayrintili olarak yazmanizi dört gözle bekliyorum ����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler☺️ Bize kabul geldiği gün o yazıyı yazacağım☺️

      Sil
  7. Merhabalar tekrar. Oralarda turk damak tadina ait urunler bulmak cok guzel.
    Oraya gelirken getirilmesi gereken belgelerle ilgili birsey merak ediyorum. Getirecegimiz belgeler turkce ise buradan tercume ettirip getirsek problem olur mu yoksa sadece avustralyada naati belgesi olan tercumanlara mi tercume ettirmek gerekiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, tabi ki Türkiye'de de tercüme ettirebilirsiniz. Konsolosluğun sitesinde tercüme ettirebileceğiniz tercümanlara ait özellikler maddeler halinde yer alıyor, bu özelliklere uygun olmasına dikkat edin ve belgelerin asıllarını da yanınızda getirmeyi unutmayın☺️

      Sil
  8. Merhabalar uzaktaki minik kız :)

    Daha önce de mailleşmiştik. Yazılarınızı beğenerek ve merakla okuyoruz. Nihayet avustralya için ilk adımı biz de attık. Eşim yılbaşından sonra 6 aylık dil kursu için Sidney'e gidecek. Vizesi geldi ve uçak biletini aldık. İlk olarak kendisi gidecek. Ben ve 15 aylık oğlumuz Türkiye'de kalacağız. Şimdi hazırlık aşamasındayız. Buradan hazırlanacak eşyaları hazırlarken 13 aylık tecrübeyle size danışmak istedik. Öncelikli olarak merak ettiklerimiz şöyle;

    1- yanımızda getirdiğimiz telefonu orada kullanabiliyor muyuz? Burdaki gibi kullanmak için bir işlem yapmamız gerekiyor mu? Bir de prizler için dönüştürücüyü nereden temin edebiliyoruz?

    2- gider gitmez bir hat almak gerektiği için sizin önerebileceğiniz bir operatör ve tarife var mıdır?

    3- Avustralya girişte yanımızda ne kadar nakit girişine izin veriyor?

    4- ingilizcenin biraz gelişmesinin ardından ielts'ye girmeyi planlıyoruz. İelts için hazırlık kitaplarını Türkiye'den mi almak daha ucuz yoksa oradan mı temin etmek mi?

    5- Türkiye ile para transferi için en iyi çözüm nedir? Orda hangi bankayı önerirsiniz?

    Bir blogluk soru olduğunun farkındayım ama artık kusura bakmayın :) cevaplarsanız çok müteşekkir olacağız :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, çok sevindim sizin adınıza, her şey çok yolunda gider umarım:)
      Bu konuyla ilgili bir yazı yazacağım fakat sizin için geç olmasın diye elimden geldiğince yanıtlamaya çalışayım sorularınızı.
      1. Evet telefonunuzu hiç bir işlem yapmanıza gerek duymadan kullanabilirsiniz. Dönüştürücüyü hava alanında yer alan hediyelik eşya satan yerlerden ya da şehir içindeki her türlü hediyelik eşya satan dükkanlar ile convenience storelardan bulabilirsiniz.
      2. Biz Vodafone aldık fakat çekim gücünden çok memnun kalmadığımız anlar oldu. Telstra'nın daha iyi olduğunu söylüyorlar, onu deneyebilirsiniz. Aslında tarife konusu, kullanım alışanlığınıza göre değişir, biz internete ağırlık verdik ama daha çok telefonla konuşmak isterseniz, yurtdışı dakikaları olan tarifeler de mevcut.
      3. Bu sorunun cevabını tam olarak bilmemekle birlikte, 10.000 AUD diye bir rakam okuduğumu hatırlıyorum, yine de emin değilim.
      4. Biz IELTS hazırlığı olarak Cambridge'in online testlerini kullandık, bu yüzden kitaba ihtiyaç duymadık ama kitap üzerinden çalışmak kolayınıza geliyorsa Türkiye'de daha ucuz olacağına eminim:)
      5. Biz para transferi konusunu bir arkadaşımız yardımıyla çözdüğümüzden bu soruda size yardımcı olamayacağım. Biz hesabımızı NAB (National Australia Bank)'den açtırdık ve bir sorun yaşamadık ama para transferi konusunda nasıl bir komisyon oranları var inanın bilmiyorum.

      Umarım yardımcı olabilmişimdir, sevgiler ve şimdiden iyi yolculuklar diliyorum eşinize:)

      Sil
  9. Çok teşekkürler :)

    Bu blogla büyük bir amme hizmeti yapıyorsunuz:)


    İnşallah herkesin gönlüne göre olur herşey. Şimdilik Türkiye'den selamlar ;

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, faydası dokunuyorsa yazdıklarımın ne mutlu bana:)

      Umarım hepimizin dilekleri kolayca ve bizi yormadan gerçekleşir:) Sevgiler..

      Sil
  10. Merhaba,
    çok faydalı bilgiler vermişsiniz :) ellerinize sağlık..
    acaba size maille ulaşabilir miyim?

    şimdiden teşekkürler.. sevgiler..
    Pınar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, çok teşekkür ederim☺️ Tabi ki, uzaktakiminikkiz@gmail.com mail adresim, sevgiler💕

      Sil
  11. Merhaba şu an gerçekten çok şaşkınım..Blog dünyasına yeni adım attım farklı blogları keşfetmek isterken kendimi sizin sayfanzda buldum ve bir baktım Avustralya'dan bahsediyorsunuz.Birkaç ay evvel Avustralya'ya göç etme konusunda eşimle karar almıştık. Miş'li geçmiş zaman kullanıyorum çünkü askıya aldık gibi birşey..Dil sorunumuz var..İş bulma mevzusu bir yana..Tabi en önemlisi herşeyi ve herkesi geride bırakıp yepyeni bir hayata başlama gibi radikal bir karar içeriyor. Bu blogu bulduğuma çok ama çoook sevindim. Belki de yeniden harekete geçmek için tesadüften öte bir işarettir bu. Sevgiler...Görüşmek üzere..Bloguma da beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, bloğuma ve blog dünyasına hoş geldiniz:) Ben de bu tesadüflerin hep bir sebebi olduğuna inanırım, belki de gerçekten bir işarettir, umarım yazılarım size biraz da olsa cesaret verir:) En kısa zamanda bloğunuzu mutlaka inceleyeceğim, sevgiler..

      Sil
  12. Merhaba, her gece yazılarınızdan bir tanesini seçip eşimle birlikte James Joyce (çok severiz) romanı okur gibi okuyoruz. Breaking Bad bölümlerini indirip her gün kiyamayip birer tane izlerdik, şimdi de sizin yazılarınız bitmesin diye öyle yapıyoruz :) sormak istediğim şu, eski eşyalarınızı ne yaptınız? Yazılarınızdan anladığım kadarıyla kendinize ait bir eviniz yokmuş. Eşyalar ne oldu peki? Şu son zamanlarda, gidersek eşyaların ne olacağıyla ilgili kafa yoruyorum. Dönüş yaparsanız sevinirim, hoşçakalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldığım en tatlı yorumlardan biri bu olsa gerek, çok teşekkür ederim☺ Böyle bir okuma isteği varsa sanırım daha sık yazmak için daha güzel bir motivasyonum olamaz🙏 Biz eşyalarımızın pek çoğunu yaşadığımız o evimize göre yaptırdığımız için çok fazla bir seçeneğimiz yoktu aslında, çıkarken yeni girecek olan kiracılar aldı büyük bir kısmını, kıyamadığımız minik eşyalarımız da bir gün kavuşmayı bekliyor bizle☺ Siz de bu şekilde bir yöntem düşünebilirsiniz belki. Size de kolaylıklar diliyorum, sevgiler💕

      Sil
  13. Ben de lafa karisayim soyle: Biz de 12 yil once goc ettik Avustralya'ya ve gelirken esyalarimizin pek cogunu getirdik, konteynira koyup gonderebiliyorsunuz. Ve boyle yapmaga deger cunku burada esyalar pahali ve aha az kaliteli. Ama iyi bir sirketle saglam bir anlasma yapmalisiniz yoksa "yok gumrukten cikmadi, yok karantinadan gecmedi" diye oyalayip bircok gorunurde olmayan masraf cikaran sirketler varmis. Kolayliklar dilerim ayrica gazaniz mubarek olsun...

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Uzaktaki minik kız;

    Yazılarınız ve bize aktardıklarınız için çok teşekkür ederiz. Avustralya ile ilgili bilgilerinizi ve enerjinizi burda bize aktarıyorsunuz ve bizde keyifle okuyoruz.


    Ben de göçmenlik başvurusu yapacağım ama kafamda meslek denkliği ile ilgili soru işaretleri var. Danışman ile çalışmayacağım için araştırma yapmak durumundayım ve takipteyim. Bölümüm Bahçeşehir Üniversitesi Enerji sistemleri mühendisliği. Denklik için makina mühendisliğine başvuruyu düşünüyorum çünkü derslerimiz neredeyse aynı fakat isimleri farklı maalesef. Sizce nasıl bir yol izleyebilirim. Yardımcı olacak bir arkadaşınız ve yönlendirebileceğiniz birisi var mıdır?

    Sizlere Avustralya da keyifli maceralar diliyorum:)
    Murat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, yazdıklarım işinize yarıyorsa ne mutlu bana☺ Sorduğunuz soru benim için çok detay, ilk aklıma gelen Engineers Australia'ya bunu sormanız, belki maiile yardımcı olabilirler size. Ben de bu tip bir başvuru yapmış biriyle tanışırsam kesinlikle size yazarım.

      Umarım sizin de Avustralya maceranız en yakın zamanda başlar, sevgiler ve bol şanslar dilerim..

      Sil
  15. Nerede ise 2 hafta hiç yazı okuyamadım. Senin mesleki denklik yazılarını gördükçe okumalısın dedim ama derslere yöneldim. Ve artık okulu bitirmeye son 1 ay kaldı. Sanırım sıkıntısız mezun oluyorum okuldan UMK... :) Ne zaman yorulsam hep yazıların enerji oluyor bizlere... Bakalım 29 Temmuz IELTS sınav günü ve sonuç olumlu gelir gelmez ki 476 için her bölümden min. 5 ve overall 6 gerekiyor...Hemen vizeye aynı gün başvuracağım. Umarım her şey çok daha güzel olacak... Tamda alışveriş yapacakken yazın bu yazı da kalmışım en son. Her yazın ayrı enerji kaynağı bizler için..... Kendinize çok çok iyi bakın... Kış nasıl geçiyor bu arada... Ufak ufak gelecek sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel enerjiniz için, umarım sizin için de her şey sorunsuz hallolur☺🙏 Kış şimdilik sadece akşamları kendini hissettiriyor ama kış sever biri olarak benim hiç şikayetim yok☺ En kısa zamanda görüşmek dileğiyle, sınavlarınızda başarılar..

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim. Son yorulmalar artık. Bunlar bitince artık rahatlama olacak... Kış güzeldir hele ki orada eminim bambaşka güzelliktedir... Bazı sorularım var ama kafada toparlayıp ilgili yazı altına yazacağım. Diğer takipçiler de faydalansın... Çünkü onların sorularına verdiğin cevaplar da bende kendi cevaplarımı buldum baya... :) Mutlu kışlar şimdiden size...

      Sil