12 Ekim 2016 Çarşamba

Uzaktaki Minik Kız 1 Yaşında!

Geçen sene 13 Ekim'de saat gece yarısını geçtiğinde karar vermiştim bu bloğu açmaya. Henüz Türkiye'deydim ve hayatımın belki de en korkutucu, hüzünlü, bir yandan heyecanlı ve şaşkın günlerinden biriydi. Genelde konuşkan bir insan olsam da, benim için duygularımı konuşarak ifade etmektense, yazmak her zaman daha kolay ve rahatlatıcı olmuştur. Gece odamda otururken (Uzaktaki Minik Çocuğun İzmir'de ailesiyle olmasından dolayı, eski bekar günlerime geri döndüğüm günlerdi:)), hem ne hissettiğimi anlatmak, hem de bundan sonra yaşayacaklarımı aileme ve yakın çevreme bu şekilde duyurmam belki daha kolay olur diye, aldım bilgisayarı kucağıma, kendime bir tane isim bulup, başladım yazmaya:)

Yeri gelmişken neden bu ismi koyduğuma da değinmek isterim:) "Uzakta" diye başladım adıma ama bunun sebebi aslında dünyanın öbür ucuna taşınacak olmamız değildi. Bazı insanlar vardır, kalbi hep yollardadır, ben onlardanım. Türkiye'de yaşadığım zamanlarda bile aslında fırsat bulduğum her an "uzaklardaydım". Bazen Avrupa'da, bazen Afrika'da, bazen de "Türkiye'de" ama kalbi görmediği başka uzaklarda:) İşte o yüzden burada yaşamaya devam da etsek, bir gün farklı bir yere göç de etsek, ben hep uzaklarda olmaya devam edeceğim:)

Peki neden "minik kız" dediğinizi duyar gibiyim hele de 29 yaşında birinin:) Beni tanıyanların bunu sormayacaklarına eminim ama:) tanımayanlar için söyleyebilirim ki, minik kız olmak benim kendime yakıştırdığım bir lakaptan çok, mini minnacık boyum ve kalbimde hep yaşayan çocuk yüzünden hem arkadaşlarımın, hem de ailemin minik kızı, minik arkadaşı oldum kendimi bildim bileli:)




İlk yazılarım biraz daha duygusal ve yakın çevrem içindi dediğim gibi, bu kadar çok Avustralya hayali kuran kişinin varlığından bile haberim yoktu:) Sonra gelen sorular ve aslında ne kadar çok kişinin bu hayali kurduğunu anladığımda, elimden geldiğince "sadece" yakın çevrem için yazmaktan vazgeçip, biraz da sizlere yardımcı olmayı amaçladım... Şimdi bakıyorum da, 1 yılda benim tahmin bile edemeyeceğim şekilde, bu minik kız, 16 tane Avustralya, 10 tane gezi yazısı paylaşmış, 140 bin kere görüntülenmiş, sosyal medyada kocaman bir ailesi olmuş, Instagram'dan yaklaşık 1800, Facebook'tan 2500 kişi onu takip etmiş, sayısız mailler, yorumlar almış, 54 kişi yazı yazdığım an haberdar olmak için sayfaya kayıt olmuş, günde neredeyse 600 kişi yazı var mı diye girip bir bakmış, benim tüm çevrem İstanbul'da yaşarken, Erzurum'dan, Ankara'dan, Kayseri'den, Antalya'dan, Konya'dan ve daha nerelerden yazılarım okunmuş...

Benim için tüm doğum günleri çok değerli ve önemlidir çünkü insan hayatındaki en özel gün "doğum günüdür" bence.. Her ne kadar benim doğum günüm olmasa da bugün, Avustralya'da benim yalnız olmamamı sağlayan, bir anda yüreği sevgiyle dolu bir sürü arkadaş bulmama yardımcı olan, zaman zaman derdimi, zaman zaman gezdiğim yerleri anlattığım benim kaçış noktam, Uzaktaki Minik Kız, İstanbul'un güneşli ama soğuk bir gününde doğup, Avustralya'nın hem güneşli hem de sıcak gününde tam 1 yaşına girdi:)



İyi ki doğdun Uzaktaki Minik Kız!

İyi ki doğdun ki, yazılarımı okuyan her 1 kişi için bile bu mutluluğu yaşamamı sağladın..

Ve bu doğum gününü bu kadar anlamlı kılan sizler, tüm kalbimle hepinize, teker teker teşekkür ediyorum..

Ben duygularımı anlatma ve yazmaya devam etme cesaretini sizlerden buldum ve bulmaya devam ediyorum.. En sevdiğim yemeğin mantı olduğunu yazdığım gün, bana mantı göndermeyi teklif eden insanların varlığına şahit olduktan sonra da, kimse beni yazmaktan alıkoyamaz bence:)

Uzaktaki Minik Kız iyi ki doğdu ki, sizi tanıdım..

İyi ki varsınız..



Not: Kesinlikle çok daha fazlasını yapmak isterdim ama çok ufacık bir kaç şey hazırladım, teşekkürlerimi iletebilmek için size.. Bu yazımı 13 Ekim 2016, saat 12.00'den önce okuyorsanız, sosyal medya hesaplarıma ufacık bir göz atmanızı rica ederim:)

19 yorum:

  1. İyi ki doğdu Uzaktaki Minik Kızım, Dostum, Can Arkadaşım benim ❤️

    YanıtlaSil
  2. iyikidoğdun bizi bilgilendiridiğin için teşekkürler
    avusturalya ya şimdi yaz geliyordur sanırım buralarda havalar serinlemeye başladı (izmir)
    hayırlısı ile gelme çabamız sürüyor
    sizin tavsiye edeceğiniz şehir hangisi olabilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takibiniz için ben teşekkür ederim☺️ Siz gelme çabası içindeyken biz de kalma çabası veriyoruz aynı anda☺️🙈 Biraz taraflı olacak ama tabi ki Sydney diyorum ama işiniz, beklentiniz, hatta hangi hava sıcaklığında mutlu olduğunuza göre bile değişir bu sorunun cevabı☺️

      Sil
  3. işim ziraat müh.
    beklentim türkiyenin izmiri avusturalyanın........
    sıcak iklim tercihim
    kalma çabası derken oturma izninizin süresi mi doluyor?
    diplomanızın denkliği için uyum programlı eğitim kurumuna başvuru da bulundunuzmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer ki sıcak iklim seviyorsanız Brisbane taraflarına bakmanızı tavsiye ederim, mesleginize neresi uygun onu arastirmak lazim. Bizim work and holidayimiz bitmek uzere kalici oturuma yeni basvuracagiz, mesleki denkliklerimizi aldik.

      Sil
  4. mesleki denklik tam olarak nasıl alınıyor nekadar zamanda aldınız
    mesleki denklikten sonra sanırım eğer meslekleriniz aranan mesleklerden ise kalıcı oturum almak kolay.
    vatandaşlık kaç yılda alınıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasil alindigiyla ilgili bir yazi yazacagim ama detayli bilgi icin Engineers Australia web sitesini inceleyebilirsiniz. Kalici oturuma basvurmaniz icin mesleklerinizin o listede olmasi gerekiyor yoksa basvuramiyorsunuz. Vatandaslık 4 yıl sonunda başvuru kabul ediyor fakat en az son 1 yılını kalıcı oturum vizesiyle geçirmeniz şartı var.

      Sil
  5. mutlu, nice avustralyalı yıllara :) (artık melbourne'den yazıyoruz :) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, hoşgeldiniz! ☺️🙋🏼

      Sil
  6. İyi doğdunuz iyi ki varsınız, meslek denklik yazınızı en kısa zamanda bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, en kısa zamanda:)

      Sil
  7. Çok teşekkür ederim yazı için ayrıca sitemi ziyaret etmeyi unutmayın
    https://islamguzelahlaktir.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  8. Doğum günü burada değildim.Ama sonrakinde burada olacağım. Burada mesleki denklik konusunda değinmişsin bu sıralar ise yazılar bomba gibi düştü... Teşekkürler Uzaktaki Minik Kız.... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ilginiz için, seneye Uzaktaki Minik Kız'ın doğum gününde görüşmek dileğiyle:)

      Sil
  9. Biraz gecikeceğim doğum nüne ancak hediyeler için geç olmaz hiçbibir zaman ve iyi dilekler için.... Yazılım eğitimine başladım ve her şey yolunda giderse vize de o zamana yetişirse kurs bittikten birkaç gün sonra oradayım.... Yaza hazırlanırken 🤗🤗🤗Uzaktaki Minik Kız ve Çocuğun nice nice doğum günlerinde görüşürüz umarım.... ����������

    YanıtlaSil