19 Temmuz 2016 Salı

Bize 40 Gün Müsade! (Malezya-Endonezya Gezi Rotası)

Şu ana kadar çıkmadığımız kadar uzun bir seyahatin tam da arifesinde bulunuyoruz:) Yarın sabah saat 11 itibariyle ayrılacağımız Sidney'e, 40 gün sonra geri ayak basacağız. Bu yazıyı gider ayak yazmak istedim çünkü mail veya diğer sosyal medya hesaplarımdan bana ulaşmak isteyen ve sorusu olanlar için bir süre (öyle olmayacağını ummak istiyorum:)), ulaşılabilir olamayabilirim, bunun için şimdiden özür diliyorum..

Bizim gibi yeni yerler keşfetme tutkusuyla yaşayan iki kişi için, ne kadar büyük bir heyecan yaşıyoruz, kelimelerle anlatmam zor:) Aylar öncesinden çizilen bir rota, alınan uçak biletleri, aradaki aktarmalar, gezilecek yerler, yapılacak dalışlar, konaklanacak yerler derken zaman su gibi aktı ve büyük gün bizim için geldi çattı:) Artık kesinleşmiş bir gezi rotamız var ve eğer arada aklınıza gelir ve nerede olduğumuzu merak ederseniz diye 40 gün boyunca yer alacağımız şehirler ve adaları buraya yazmak istedim:)

Gezimiz yarın sabah Malezya ile başlayacak ve Malezya rotamız; Kuala Lumpur (1 Gece)- Perhentian Adası (4 gece)-Melaka (2 Gece)-Cameron Highlands (3 Gece)-Penang Adası (3 Gece)- Langkawi (4 Gece)- Kuala Lumpur (2 Gece) şeklinde olacak. Gezimizin 19 gününü Malezyada geçirdikten sonra, Endonezya'ya geçeceğiz. Endonezya'da ise Lombok/Gili (3 Gece)- Bali (10 Gece)- Flores (4 Gece) ve Yogyakarta'da 3 gece kaldıktan sonra yine Kuala Lumpur üzerinden Sidney'e geri dönmeyi planlıyoruz. Bu arada detay merak edenler için hemen hemen tüm uçuşlarımız için Air Asia'yı, konaklama yerlerimizin seçiminde ise booking.com'u kullandık.

İnternet problemi yaşamadığım her yerde, size sosyal medya hesaplarım üzerinden ufak ufak yazmaya ve fotoğraf paylaşmaya gayret edeceğim. Umarım bu 40 gün boyunca, ülkemle ilgili en ufak bir kötü haber almam da, içim huzurla (buna gerçekten inanmak istiyorum) paylaşırım sizinle tüm seyahat detaylarımızı.

Nerede olursam olayım, aklım Türkiye'de ve tek dileği ülkemizde mutluluk ve barış içinde yaşamak olan sizlerde olacak.. Sandığınızdan daha kalpten ve daha büyük bir endişeyle, belki de kelime anlamını daha önce hiç bu kadar hissetmeden kullandığım üç kelimeyle veda etmek isterim,



Kendinize iyi bakın..





9 yorum:

  1. Merhaba.
    Öncelikle seyahatinizde size bol eğlenceler dilerim. Ben Türkiye'de beyin ve Sinir Cerrahisi Uzmanı(Neurosurgeon) olarak çalışıyorum. Evli ve 2 çocuk babasıyım. Eşim ev hanımı. Biz de Avustralya'ya yerleşmek istiyoruz ama bu konuda pek bir fikrimiz yok. İnternetten araştırırken blogunuzu gördüm ve yardımcı olabileceeğiniz umuduyla girdim. Uygun bir zamanınızda cevaplamanız umuduyla bir kaç sorum olacak.
    1) Ben uzman olarak çalışmaya başlayalı heniz 4 ay oldu fakat 6 yıla yakın asistan (resident) olarak çalıştım hangisi baz alınıyor.
    2) Avustralya'da doktor olarak çalışmak için akademik İngilizce sınavını da geçmek gerekir mi?
    3) Avustralya'da doktor olarak çalışmak için kabaca tıp denklik ve uzmanlık( board exam) sınavlarını geçmem gerektiğini anladım ama bu konuda fazla bilgi sahibi değilim.
    4) Sizce bütün bu sınavlara hazılıklı olarak mı gelinmeli yoksa gelip orada bir yandan ders bir yanadan paralı bir işte mi çalışılmalı?
    Tüm bu konularda bilginiz yoksa bile olan birilerine yönlendirirseniz çok sevinirim
    Şimdiden çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, bloguma hos geldiniz:) Siz de hak verirsiniz ki her meslekle ilgili bu kadar detay bilgi sahibi olmam cok zor:( Hatta kendi mesleklerimizle ilgili detayi da, surecleri gectikce ogreniyoruz. Biz PR surecini bir danismanla yurutuyoruz, Kendi Goc Hikayesini Yazmak İsteyenlere yazilarimda bahsetmistim, bu detaylari bilebilir mi bilmiyorum fakat yine de size yardimci olabilir kendisi diye dusunuyorum. Sadece son sorunuzla ilgili kisisel bir yorumda bulunabilirim, o da bu surecleri Turkiye'de gecirmenizin bence daha dogru ve kolay olacagi olur. Hem bu kadar uzakta yepyeni bir hayata tutunmaya calisirken hem de ders calismanin oldukca yorucu olacagini tahmin ediyorum.

      Yardimci olamadigim icin kusura bakmayin lutfen:( Umarim en kisa zamanda tum soru isaretlerinizi gideri, kolayca tum surecleri atlatirsiniz. Sevgiler☺️

      Sil
  2. En büyük hayallerimden birini gerçekleştiriyorsunuz. Kısa bir tarih hesabı yaptım da dönüşünüze çok az kalmış galiba. Sağ salim dönersiniz inşaAllah. ^^ Son günlerinizde benim yerime de çokça gezin olur mu? İnşaAllah bir gün ben de Malezya ve Endonezya'yı dünya gözüyle görürüm. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Döndük bile:) Çok çok teşekkür ederim, umarım siz çok daha güzel yerler görme imkanı bulursunuz, yeter ki hayal etmekten hiç vazgeçmeyin:)
      Sevgiler..

      Sil
  3. Mola verirken bile böyle bir yazı ile özür dilemek ve vedalaşmak... Okuyucularına bu kadar bağlı ve kendini sorumlu hisseden bir yazar olmak büyük bir erdemlilik olmalı :) Gerçekten çok teşekkürler her şey için. Okumaya, gezmeye dünyayı keşfetmeye her zaman devam. :) Umarım bu turlarınız artık kıtaları aşar... Tüm dünyaya yayılır... Siz bunları hak ediyorsunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel bir dilek çok teşekkür ederim:) Benim en büyük hayat motivasyonum seyahat ve yazı yazmak, umarım bu ikisini yapacak imkanım hep olur.. İlk cümleniz ise beni mahcup etti, böyle düşünüyorsanız ne mutlu bana, çok teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
    2. Senin yazılarından öyle olduğun çıkıyor. Umarım seyahat olayına bende başlayacağım. İlk durak Avustralya gibi duruyor aksilik çıkmazsa ki ders notları baya güzel gelmeye başladı. Sanırım bu dönem okul bitecek :)

      Sil