13 Haziran 2016 Pazartesi

Sidney'de Sekiz Ayı Geride Bırakırken...

İnanması zor ama biz buraya geleli sekiz ay bitmek üzere.. Bundan bir sene önce Sidney'de sekiz ayımızın nasıl geçeceğini tahmin etmem neredeyse imkansızdı.. Bambaşka bir ülke, bambaşka bir kıta ve alıştığımızdan çok daha farklı bir hayata adım attığımızdan beri zaman, hem her şeyi öğrenmemize, kafamızdaki tüm planları uygulamamıza imkan vermeyecek kadar hızlı, hem de geride bıraktıklarımızı çok çok özletecek kadar yavaş geçti.. Instragramı her ne kadar günlük gibi kullansam da, geriye dönüp baktığımızda sekizinci ayımız biterken neler yapmışız, neler hissediyormuşuz hatırlamak için buraya böyle bir yazı yazmak istedim..




Sidney'de 8 Ayda "Bence" Neleri Başardık:)

Biraz klişe olacak biliyorum ama, kelimenin tam anlamıyla kendi ayaklarımızın üstünde durmayı öğrendik.. İstanbul'da da kendi evimiz, işlerimiz ve kendimizin yönettiğini sandığımız bir dünyamız vardı elbet fakat bir yere göç etmek, insanın çevresinde kimse yokken de bir hayata tutunmasını gerektiriyor. Fikir ve yardımlarını hep aldığımız ailelerimiz, her canımız istediğinde görebildiğimiz arkadaşlarımız, bize kafa rahatlığı sağlayan sabit bir işimiz yokken de, yepyeni bir şehirde iki kişilik bir hayat kurmayı ve daha da önemlisi bu hayattan gerçekten de keyif almayı başardık..

En iyi başardığımız şeylerden biri de, korkularımızı tamamen yenmek oldu.. Özellikle Kendi Vatandaşı Olmayan Ülkede İlk Üç Hafta yazımı okuyunca, o an yaşadığım korkuyu tüm kalbimle tekrar hissedebiliyorum:) O zamanlar içimizde olan merak ve heyecan aynen kalırken, bilinmezliğin getirdiği bu korkuyu tamamen üzerimizden attık..

Çok değişik işler yapıp, hem gerçek hayatı, hem de daha önce hiç karşılaşmadığımız milletten, kişilikten insanları tanıdık.. Sadece bu da değil, geldiğimizden beri özellikle Uzaktaki Minik Çocuğun aralıksız çalışması sayesinde (daha önce de bahsettiğim bisiklet işinde), yanımızda getirdiğimiz birikimimize hiç dokunmadan, hem burada yeni bir hayat kurduk, hem de Avustralya içerisinde yaklaşık 4 şehir gezerek (son zamanlarda bir de yurtdışı tatili planlayarak:)), maddi kaynaklarımızı umduğumuzdan da iyi yönettik:) Bu arada tüm yük Uzaktaki Minik Çocuğun üzerinde sanmayın:) Easter Festivali'nde yaklaşık 15 gün çalışarak hızlı bir giriş yaptığım çalışma hayatına, yine hizmet sektöründe, bu sefer bir Türk-Yunan ortak firması olan ve neredeyse Avustralya'da Türk yemeği denince akla ilk gelen gözlemeyi, biraz fabrikasyon diyebileceğimiz yöntemle Avustralyalılarla buluşturan Gozleme.co adında bir firmada çalışıyorum. Bu havalı ve uzun cümlemden sonra, özetlemek isterim ki haftanın dört günü çalıştığım yer bir gözlemeci:) Kafanızda elimde oklavayla bir yer sofrasında hamur açan kırmızı yanaklı bir Uzaktaki Minik Kız görüntüsü canlanmış olabilir ama işin aslı pek öyle değil:) Bu firma bu işi o kadar mekanikleştirmiş ki, yaptığımız tek şey açılmış hamurun içine zaten hazır olan malzemeleri koyup müşterilere vermek.. İşin bir de ilginç kısmı var ki, çalıştığım yerdeki tek Türk benim, yani gözleme yapan iki Avustralyalı ve bir Moğolla çalışıyorum:) "Milli" yemeğimizi Avustralyalılarla buluşturma sorumluluğunun sadece benim üzerimde olması benim için biraz ağır olsa da, elimden gelenin en iyisini yapacağıma size söz veriyorum:)

Vize konusuna gelince, şimdilik permanent resident olamadık ama tüm şartları yerine getirdik ve başvurumuzu yaptık.. Bu süreç bizim için uzun ve yorucu bir süreçti diyebilirim, özellikle istenen IELTS notlarını alma kısmında biraz fazla zaman harcadık ama şu an başvurumuzu yapmış olmak bile bizi oldukça rahatlatıyor:) Yani diyebilirim ki, biz elimizden geleni yaptık, gerisi artık Avustralya'ya kaldı:)  Bu arada şu an IELTS sınavı ile ilgili epey bir bilgi ve tecrübe sahibi olduğumuzdan, eğer isterseniz (bunu yorumlara yazarsanız çok sevinirim:)), sizin için bildiğimiz tüm taktikleri anlatan bir IELTS yazısı hazırlayabilirim:)

Kendim için yazabileceğim en büyük kişisel başarım ise, kazandığımı veya iyi yönettiğimi düşündüğüm psikolojik savaş diyebilirim.. Bazen paylaştığım fotoğrafların altına, ya da bana mesaj olarak, bir rüyayı yaşadığım ve yerimde olmak istendiği yazılıyor. Kabul ediyorum ki, Avustralya'da yaşamak bir rüya, ama asla bir masal değil.. Tabi ki paylaştığım anlarım hep güzel zamanlar, ama bir de bu işin paylaşmayı sevmediğim ve doğru bulmadığım psikolojik bir savaş boyutu da var.. Bu savaş sadece yalnızlık ve özlem değil, Türkiye'deyken artık alıştığımız(!) kötü olaylar bile benim burada uyuyamama sebebim oluyor bazı geceler.. Ya da şu an Ramazan ayında, alıştığımız kalabalık bir sofraya oturamamak bile bazen sorgulatıyor hayatı fakat kendimle ilgili en iyi başardığımı hissettiğim ve şımarıklık olmayacaksa, en fazla gurur duyduğum nokta da bu savaşı kazanmış olmak.. Bu savaşı kazanmak, bunlarla ilgili duyarsızlaşmak değil, aksine içimdeki sevgi ve özlemi her gün biraz daha büyüterek, yine de yaşadığım hayatı sevmek ve içinde mutlu olmak:)

Vivid Sydney, Royal Botanic Garden
Ve Neleri Başaramadık..

Şu an bunu yazarken mutluluğumu biraz daha arttıran bu sorunun cevabı oldu, benim gözümde böyle bir şey yok:) Çevremiz belki de kendi işlerimizi (hem Uzaktaki Minik Çocuk hem de ben mühendisiz) bulamamamız konusunu  bir başarısızlık olarak görse de, work and holiday vizesiyle kurumsal hayata giremeyeceğimizi anladığımız andan beri o işin peşini bıraktık:) Aslında çoğul konuşuyorum fakat benim uzun bir süre de kurumsal hayata girmek gibi bir niyetim kalmadı. Sanırım işin statü sembolü olarak görülmediği bu ülkede, beni en çok mutlu eden şeyi bulana kadar geçici bir takım işlerle idare etmek, herkesin mutsuz olup, yaşama savaşı verdiği bir ortama girmekten daha iyi olacak benim için:)

Granite Island Recreation Park
Belki yazabileceğim en büyük başarısızlığımız (aslında başarmak istediğimiz de pek söylenemez) Türkiye'de bıraktığımız arkadaşlarımızın, sevdiklerimizin ve bizi sevdiğini bildiğimiz kimsenin yerini doldurmayı başaramadık.. Bunun da bize öğrettiği en güzel şey,  yaşanan yer dünyanın öbür ucu kadar uzak da olsa, insanın aklının ve kalbinin ait olduğu yer her zaman sevdiklerinin yanıymış..


Kalbinizin ve aklınızın ait olduğu yerde, bir ömür mutlu yaşamanız dileklerimle..:)

Sevgiler..

30 yorum:

  1. Yine güzel bir yazı olmuş, çok samimi. Belki de ilk etapta en zor olan kısımları başarmışsınız (bir iş, temel ihtiyaçlar vs.) ama dediğiniz gibi en zor kısım sevdiklerinizden uzakta olmak. Yine birçok kişiye bir örnek olarak onları cesaretlendirdiniz. Bunun içinde ben de varım, çok teşekkürler. Belki şimdi değil ama üniversite bittikten sonra ben de böyle bir şeyin içine girebilirim. IELTS yazınızı da müsait olduğunuz bi' boşlukta yazarsanız çok mutlu olurum. Son olarak; umarım permanent resident başvurunuz olumlu sonuç alır ^+

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim☺️ En kisa zamanda bir IELTS yazisi yazacagim o halde☺️ Sizin icin daha universite zamaninda bu hayali kurmaniz basaracaginizin kesin gostergesi bence🙏Sans hepimizin yaninda olsun, sevgiler💕

      Sil
  2. Cok guzel ifade etmissiniz orada gecen 8 ayinizi. Oyle umuyorum ki daha guzel gunler sizi bekliyor.
    Ielts ile ilgili yazninizi da sabirsizlikla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim☺️🙏 En kisa zamanda yazacagim IELTS ile ilgili tum bildiklerimizi☺️ Hepimiz icin guzel gunler diliyorum, sevgiler💕

      Sil
  3. Merhaba, bu kadar içten, samimi yazmanız her gün blogu açıp yeni yazı var mı diye bakmamın sebebi sanırım :) deneyimlerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler. IELTS ile ilgili paylaşımınızı da dört gözle bekliyorum. Mutlu günler - İrem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ne kadar tatli bir yorum cok tesekkur ederim🙏☺️ Bir sonraki yazimin konusu belli oldu o halde, IELTS☺️ Size de mutlu gunler, sevgiler💕

      Sil
  4. Zaman herşeyin en iyi ilacıdır ama söz konusu özlem olunca zamanın minimuma inmesini isteriz çoğu zaman.İş konusunda yazdıkların çok güzel. keşke durum dünyanın baika yerlerinde de öyle olsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten de oyle😔 Is konusunda gercekten sansli bir ulke burasi. Calisan herkes hayatini Turkiye'deki ortalamada hatta uzerinde gecirebiliyor. Ben de bu adaletin her yerde olmasini diliyorum bir gun🙏 Sevgiler💕

      Sil
  5. Ne güzel yazmışsın yeni bir yaşamla, kurumsal hayatla ilgili, gururlanmakta kesinlikle haklısın başardığınız bence hiç de kolay değil.
    (Bu ara her gün bir yerden size yorum yazar oldum sevgili uzaktaki minik kız:))
    Ielts ile ilgili yazını da en kısa zamanda bekliyoruz. Bir de work and holiday vize sonuçlandığında kaç gün/ay gibi bir zaman aralığı veriliyor avusturalyaya gitmek için? Biz de başvurma sürecindeyiz ancak temmuza kadar yetiştiremeyeceğimizden korkuyorum. Belki dil okulu vs niyetiyle gelebiliriz. Ancak güvenilir bir danışman bulmadan bu işlere kalkışmak da korkutucu.Son olarak umarım permanent vize sonucunuzu en kısa zamanda alırsınız. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Cok tesekkur ederim, yorumlariniz beni mutlu ediyor☺️ Work and holiday aldiktan sonra 1 sene icerisinde ulkeye istediginiz zaman gelebiliyorsunuz vizeniz de geldiginiz tarihten itibaren baslamis oluyor. Benim size tavsiyem danismana cok fazla para odemeden mumkun oldugunca kendiniz halletmeniz☺️Guzel dilekleriniz icin cok tesekkur ederim, umarim sizin icin de her sey cok kolaylikla hallolur🙏 Sevgiler

      Sil
  6. Çok güzel bir yazı. Uzun süreli çalışma izni eminim çıkacaktır. Bizim hazırlıklarımız da tüm hızıyla sürüyor (aynı anda iki ülke için Amerika ve avustralya ) fakat önümüze büyük bir engel çıktı sevgili Yoda Türkiye'de doğan kedi olması sebebiyle Avustralya'ya giremiyor bana bir liste verdiler o listede yer alan ülkelerde 6 aylığına bulunması gerekiyormuş ve kaçak sokmayı sakın düşünmeyin diye özellikle belirtti :D 6. katta ki evimizde kuşları ve insanları izleyen algısı yüksek hemen öğrenen 5 nesli evde büyümüş bu minik jedi'yi nasıl geride bırakacağız bilemedik. Umarım geldiğimiz de oralarda olursunuz. Sevgiyle muhabbetle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iyi dilekleriniz icin cok tesekkur ederim🙏☺️ Sizin icin ne kadar zor bir karar oldugunu anlamak hic zor degil, hem kalbiniz hem de mantiginizla en dogru karari vereceginize eminim🙏 Gorusmek dilegiyle, sevgiler💕

      Sil
  7. Merhaba, sizin yazılarınızı ve diger blokları ilgi ile okuyorum. Degerli vaktinizi ayırıp güzel güzel yazdığınız için ayrıca teşekkür ederim. Bizde hazırlık içindeyiz, bu sıralar IELTS için hazırlık ve stres yapıyorum. İlgili yazınız için sizi biraz sıkıştırmak istedim :)
    dostluk ve sevgi ile kalın. Başarılar. Ömer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Omer Bey, ilginiz icin ben tesekkur ederim☺️En kisa zamanda yaziyi hazirlayacagim umarim isinize yarar🙏 Bol sanslar ve sevgiler☺️

      Sil
  8. Merhaba sizin yazılarınızla ilk karşılaştığım anda bende sizinle kısmen aynı hissiyatlara sahiptim .Aslında ben daha üniversitede okuyorum 4. sınıf oldum Harita Mühendisliği bölümünde.Duygularınızı o kadar içtenlikle yansıtıyorsunuz ki aramızda kmler olsa da o sıcaklığı hissedebiliyorum ve duygularıma tercüman olmuşsunuz diyebiliyorum .Bende yurt dışında çalışmak amacıyla uzun zamandır araştırma içindeyim ama hiç yurt dışı deneyimim olmadı bende work and travel programında karar verdim fakat onun içinde 4. sınıfta başvuruda bulunmak sıkıntılıymış kabul olmama ihtimali varmış bu aralar çok umutsuzluğa düştüm tek başıma sizin başarabildiklerinizi başarabilir miyim hiç umudum yok ama sizi okudukça sanki ben oradaymış gibi o huzuru mutluluğu hissedip mutlu oluyorum :) Başarılarınız devamını diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel yorumunuz icin gercekten cok tesekkur ederim🙏 Bu korkunun miktari sanirim birazcik biz Turklerde daha fazla cunku burada ozellikle dil kursunda 18-20 yas arasi, tek basina gelmis, meslek seciminden bile once hayati tanimaya calisan o kadar genc gordum ki, bu bile korkularimi yenmek icin guzel bir sebep oldu tek basina. Sizin de eger ki boyle bir hayaliniz varsa, ilk adimi atmaktan hic cekinmeyin, Amerika ya da Avustralya, neresi olursa olsun, size cok fazla sey katacaktir, buna eminim☺️ Sevgiler ve bol sanslar dilerim💕

      Sil
  9. Merhabalar. Sizi cesaretinizden dolayı kutluyorum. Göçmenlik başvurunuz için neler yaptınız bir de skilled migration için kaç puan toplayabildiniz, eyalet sponsorluğu aldınız mı? Biz de göçmenlik düşündüğümüz için bu puan toplama işine oldukça meraklıyım, nereden kaç puan alabiliriz telaşı var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, cok tesekkur ederim☺️ Biz hayatimizda ilk kez bir vize surecinde danismanlik yardimi aldik o da bu vize, Avustralya'da Yasam web sitesi de olan Betul Hanim'in istedigi belgeleri topladik, bir de gereken IELTS skorlarini aldik bu sure icerisinde☺️ Su an 60 puanla eyalet sponsorluguna basvurduk ve donus bekliyoruz🙏

      Sil
  10. Sevgili uzaktaki minik kız,
    Az önce canberra planları içinde olduğunuzu gördüm.Her yazına yorum yazmazsam işim gücüm rast gitmiyor :) Güllaç bile bulduğunuza göre simit sözüm çok cazip gelmeyecek gibi. Haziran başında tüm belgelerimiz ile başvurumuzu yaptık, oldukça erken toparladığımız için bir aksilik olmadığı sürece vizemiz çıkar diye düşünüyorum, tabi bu durum beraberinde onlarca soru ve sorun doğurdu:) vize çıkarsa işleri ne zman bırakmalıyız, oraya gelmek için en doğru zaman nedir? hangi şehri seçmek mantıklı olur? gibi uzayıp gidiyorlar. Tabiki bu soruların cevapları beklentilere göre değişecektir ama sizin tercihleriniz benim için çok önemli en azından en güzel sezon konusunda tavsiyelerini bekliyorum.

    İyi tatiller :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlariniz beni ancak mutlu eder, lutfen yazmaktan hic cekinmeyin☺️ Ben buradaki Turk mahallesi ile ilgili bir yazi yazarak gelmeyi dusunen herkesi rahatlatmaliyim sanirim, cunku gercekten bulamayacagimiz hic bir sey yok☺️🙈 Vize basvurunuz hayirli ugurlu olsun umarim en yakin zamanda guzel haberler alirsiniz.. Sehir konusu sizin de dediginiz gibi tamamen beklentiyle alakali ama buyuk sehirlerin hangisini secerseniz secin, seveceginizi dusunuyorum.. Mevsim olarak biz Ekim sonunda gelmistik, hava oldukca soguktu. Benim tavsiyem Kasim ayi sonlarina dogru gelip yaz baslayana kadar yerlesmeniz ve alismaniz, sonra da yazin tadini cikarmaniz olur.. Burada gercek anlamda kis yasanmiyor algisina hic katilmiyorum, hava gunesli olsa da oldukca sogudu☺️ Iyi dilekleriniz icin cok tesekkur ederim.. Kolayliklar ve sevgiler💕

      Sil
  11. Merhabalar,

    Vizeye basvurduktan sonra onaylanma suresi ne kadar surdu acaba ? Temmuzda basvurdugunuzu varsayiyorum. Kesinlestigi tarih ne zamandi hatirliyorsaniz paylasirsaniz cok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, heyecanla beklediğimiz için unutmam mümkün değil:) Eylül'ün ilk haftası kesinleşmişti vizemiz.

      Sil
  12. Merhaba Uzaktaki Minik Kiz! Macerani keyifle okudum ve eminim ki okumaya devam edecegim. Kariyer planlamasi yapmadigindan bahsetmissin, hala durum ayni mi bilmiyorum ama yerinde olsam immigration consultant olurdum. Belli ki insanlara yardim etmeyi cok seven, sicakkanli bir insansin. Hem Turkiye'den hem de dunyanin her yerinden insanlarla calismis olursun, seversin gibime geldi. Umarim her sey gonlunce olur.
    Kendi de cok uzaklarda olan bir okurun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, takibiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim:) Aslında çok iyi bir fikir, kesinlike düşüneceğim:) Sizin de her şey gönlünüzce olsun, sevgiler çok uzaklara, Sydney'den..

      Sil
  13. Merhabalar, tüm yazılarınızı büyük bir alakayla okuyorum ve sizinle aynı heyecanı paylaşıyorum diyebilirim. Dolu dolu 1 yılımı Erasmus'da geçirip Türkiye'ye dönmemin üzerinden 2 sene geçmesine rağmen hala daha buraya adapte olmuş değilim ve sizin yaptığınız gibi bende nişanlımla evlenerek AU'ya taşınma niyetindeyim. Makine Mühendisliğinden 1 dönemim uzadığı için Ocak ayında mezun olacağım ve mühendislik vizesiyle gitmenin planını yaparken okulumun MÜDEK antlaşmasının 30 Eylül'de bittiğini öğrendim. Benim için büyük bir hayal kırıklığı oldu fakat bu bir engel teşkil eder mi tam olarak bilemediğimden size sorma ihtiyacı hissediyorum. Bu konuda net bilgi verirseniz acayip süper olur. Ayrıca, umuyorum ki oturma iznini en kısa zamanda alırsınız ve bizim gibilere de ışık olursunuz. Başarılar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, takibiniz ve güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim ☺️ Ben yeni mezun mühendis vizesini araştırdığımda böyle bir şart görmedim, bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum, sadece permanent residency için mesleki denklik alırken kolaylık sağladığını biliyorum. Ama olmazsa olmaz değil☺️ Umarım çok kolayca geçen bir düreçle birlikte hayallerinizi gerçekleştirirsiniz, sevgiler ve bol şanslar☺️🙏

      Sil
  14. Merhabalar, bizim de 1 hafta sonra Avustralya'da 12 yilimiz dolacak, Turkiye'de biraktigim bir sevgili dostum bulmus blogunuzu, cok da memnun olmus bilgilendirmebizden, ben de simdi girdim cok guzel sagolun varolun gocmenlikle ilgili soru soranlara blogunuzu onerecegim. Muthis bir is cikartiyorsunuz. O zorluklarla 40 yasindan sonra savasmak daha da zor oldu bizim icin ama herseye ragmen "iyi ki" diyoruz. Sevgiler Mehtap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, yorumunuz beni ne kadar mutlu etti anlatamam, çok teşekkür ederim☺ Ne kadar güzel emeklerinize değmiş olması ve iyi ki demeniz, umarım bu hayalleri yaşayan hepimiz aynı güzel sonu yaşarız☺ Ben de şu an bu bloğu açmaktan ve sizin gibi insanları tanımaktan dolayı iyi ki diyorum🙏 Sevgiler💕

      Sil
  15. Her yazı da farklı dokunuyorsunuz insanların aklına ve hayallerine Uzaktaki Minik Kız... Okulumun son dönemi. Temmuzda Betül Hanım'ın danılmanlığında mihendislik vizesine başvuracağım biliyorsun artık ahaha... Şu anda yazılım eğitimi alacağım gelene kadar ve web developer konusuna yöneleceğim. Sanırım yazılım okumalıymışım bu iş tam bana göre imiş... İnsanlar bazen bakıyor boş geliyor onlara...Bir hayal ve onun içn onlara göre yapılmış boş ya da yarı doku eylemler.... Zaten bunun hayali bile asıl cesareti gerektirmez mi? Mezun olunca iyi kötü iş bulur herkes çalışır... AMA SONRA...Onun için sizin yaptığınız kurulu düzeninizi bozup hayallere koşmak.... Gerçekten takdire şayan bir durum... Düşünmemeye çalışsam da iş bulma ve sonraki işlemler bazen düşündürüyor. Fazla takıntılıyım sanırım. İş konusunda ne güzel yazmışsın. Herkes belli standartta yaşıyor. Önemli olan Onur abinin de dediği gibi Ne iş yaptığın değil ne kadar iyi yaptığın.... Umarım gelince o konuda bende sıkıntı yaşamam... Donanımlo gelmeye çalışıyorum. Ancak yeni mezun vizesi ile geleceğim sonuçta. O tecrübe umarım orada kazanıp yoluma devam edebilrim, Kendinize çook iyi bakın. Hep yaz.... ����������������

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, bence yapmayı sevdiğiniz şeyi bu kadar genç yaşta bulduğunuz için çok şanslısınız☺ Söylediklerinize aynen katılıyorum, neyi yaptığın değil nasıl yaptığın çok daha önemli. Her şey gönlünüzce olur umarım, sevgiler..

      Sil