14 Ekim 2015 Çarşamba

Bu Bir Göç Hikayesidir!


Hayatımın en karışık, en heyecanlı ve itiraf etmesi zor olsa da belki de en belirsiz ve benim için bu yüzden pek korkunç dönemi başlamış bulunmakta:)

Evinde her akşam oturduğu yer bile değişse mızmızlanan ben , bir gün "Uzaktaki Minik Çocuk"la birlikte Avustralya'ya taşınmaya karar verdik, gerisi çorap söküğü gibi geldi.


Ben sanırım içinde bulunduğum "Y" kuşağının en yüz karası insanıyım. Değişiklik sevmem, planlarım bozulsa hemen huysuzlanırım, bir iş yapılacaksa kafamda ölçüp biçer öyle yaparım. Fakat bu sefer öyle olmadı. İçimde yoktu diyemem ama bu fikir daha çok uzaklara gitmeyi çok isteyen minik çocuğa aitti. Evet her yurtdışı gezimiz, (tabi ki birkaçı hariç, bir Tiflis maceramız var ki, havaalanında neredeyse Pegasus uçağına sarılacaktık sevinçten) "ne kadar güzel bir yaşam sürüyorlar, ne kadar huzurlu bir hayat" hayıflanmalarıyla son bulurdu, evet ben de yemyeşil bahçeleri, ressam Bob Amca'nın elinden çıkmış gibi duran gölleriyle München'de yaşamayı çokça hayal ettim, ya da üç kez gittikten sonra bile gözlerimi kapattığımda kendimi Londra'da buldum belki ama Avustralya'da yaşamak benim bile hayallerimin çok ötesindeydi.

Türlü araştırmalar sonunda, göçmenlik işlerini en kolay şekilde halledebileceğimiz ülke olan Avustralya fikriyle çıkageldi "Uzaktaki Minik Çocuk". Önce tabi ki benden kocaman bir "Çok Uzaaak!" tepkisi aldı, ama yılmadı. Yaklaşık 3-4 ay süren uğraşlar sonucunda ben de kendimi Opera Binası'nda hayal etmeye başlamıştım bile. Önce özene bözene dizdiğimiz, içine resmen sevgimizi kattığımız minnak evimizden ayrıldık ve geçen hafta da 5 senemizi verdiğimiz, içinde binlerce anımız olan ikinci evimiz, işimizden ayrıldık. Şimdi ailelerimizle birlikte, karşımızda tüm hayatımızı nasıl sığdırabileceğimizi kara kara düşündüğümüz (evet benim düşündüğüm) 7 boş valizimizle birlikte, 19 Ekim gece saat 02'yi bekliyoruz..

Dediğim gibi, bu bir çok kişinin çılgınca bulduğu, çokça kişinin zamanında istediği ama yapmaya cesaret edemediği, heyecan, korku ve bolca özlem içerecek olan bir göç hikayesidir!

Bakalım gerçekten eski düzeni bozmak, bize mükemmel bir yeni düzen getirecek mi?
Bakalım 35 saatlik uçuşumuzun ardından Sydney bize nasıl gözükecek?
Bakalım bir çok arkadaşımın garip bir şekilde bana göndermekten zevk aldığı, onlar zevk aldıkça benim göz yaşlarına boğulma isteğimin arttığı o minik, sevimli, böceksi hayvanlarla, binbir renkli tatliş yılanlarla ve denizde fink atan köpekbalıklarıyla aram nasıl olacak?
Bakalım daha evimiz bile yokken, buradaki sıcak yatağımızı bırakmak canımızı ne kadar acıtacak?
Bakalım yılbaşında denize giricez biz yaa diye diye hava attığımız bu maceramız nasıl başlayacak, nasıl devam edecek?

Bekle bizi Sydney, sen mi büyüksün biz mi:)





21 yorum:

  1. 4 gözle bekliyoruz tüm soruların cevaplarını :) takipteyiz- hastasıyız :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de sizi 4 gozle yanimiza bekliyooruuz:))

      Sil
  2. Supersiniz..yolunuz acik olsun.. Cok mutlu olun 🎈🎉🎊💗💗ben de takipteyim 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim Ece'cim cok tesekkurler, hepimiz cok cok mutlu olalim, cok opuyorum:)

      Sil
  3. Minik kızı kocamannn bir serüven bekliyor, tadını çıkarın her anın.. Canlarımm benimm

    eeee sydney'de de bir kapımız var artık :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki bir kapiniz var, haftada bir gelenegi bozulsa da, senede bir bile yeter simdilik:)

      Sil
  4. Yerlerimizi aldık, filmin başlamasını bekliyoruz. Kendi minik, kalbi büyük insan ! 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl kalbi büyük sensin, seni çok seviyorum!

      Sil
  5. Uzaklardaki Minik Kız,
    Seni tatbiki çok Özleyeceyiz,
    Sen bizim en çılgın kızımız olarak gönlümüzdesin.
    Sidneydeki Kapı,Kocaman'da olsa içinde Kocaman yürekli sen olduğun hep hatırlayacağız.
    Kaf dağının ardındaki Minik kız, yolunuz ,bahtınız,şansınız açık olsun.
    Allahım sizi çıktığınız bu yolda Mutlu ve bahtiyar etsin.
    Sevgi ile kalın ,Güle güleeeeeeeeeeeeeeee.
    Bekle Sidney,Yanımızdaki minik kız ve Sevda'sı el ele,gönül gönüle Uzaklara ,yani sana geliyor,Bas bağrına onlar,bizim adımıza koru onları,sev onları, Mutlu et onları,
    Sevda'larına sevda kat,sakın üzme onları.......
    Büyük kanatlı Kuş,götür sağlıkla bu iki çılgını,götür ki hedeflerine ulaşsınlar...
    M U T L U L U K L A R ÖS İ Z İ N O L S U N.....

    YanıtlaSil
  6. Ben de şu an aynı durumdayım, 1 Aralık'ı bekliyorum (Melbourne). Faydalı olacağını düşündüğün her şeyi yaz. Takipteyim :)

    YanıtlaSil
  7. Tabi ki, yazarım:) Sana da bol şans, umarım senin için de çok güzel olur her şey.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba blogunuzu şimdi tesadüfen gördüm ve merakla yasanacaklari bekliyorum.bizde şu günlerde avustralya ya yerleşme kararı alan bir ciftiz; ) bizimle neler yaşadığınızı paylasirsiniz bahtiyar oluruz :) bol şans

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,
    Uzun soluklu hikayeleri severim, hele de böyle güzel anlatılan bir hikayeyse daha çok severim.
    Bu arada beniim de bir arkadaşım 3 sene önce yanılmıyorsam 5 kasım 2015 de Avustralya'ya gitti aniden ve çok mutlu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, çok teşekkür ederim ne kadar naziksiniz:)
      Demek ki Avustralyaya yerleşme kararı aynı dönemlerde bir anda ortaya çıkan bir ihtiyaç adeta:)
      Deneyimli bir blogger olarak her türlü eleştirinizin, tavsiyenizin ve yorumunuzun başımın üstünde yeri var, hoş geldiniz:)

      Sil
  10. Merhaba
    Ciddi anlamda Yeni Zelanda'ya göç etmeyi düşünüyorum. Sizin kadar şanslı değilim gerçi yalnız gidicem. Yeni Zelanda yi tavsiye eder misiniz? İngilizce öğretmeniyim bu arada. Work and holiday ya da work and study vizesine basvurucam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, ben henuz Yeni Zelanda'ya gitmedim ama giden arkadaslarimin fotograflarindan bir doga harikasi oldugunu anlamak hic zor degil. Tek basina olmaniz cesaretinizi hic kirmasin, pisman olmayacaginiza eminim. Simdiden bol sanslar, sevgiler☺️

      Sil
  11. Bende evleniyorum ve Wollongong'a gidiyorum nasipse. Lütfen içime su serpin noooooooooluuuuuuuuuurrrrrrrrr...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun, umarım çook mutlu olursunuz☺️💕 Muhtesem bir şehire gidiyorsunuz inanın, yeşillikler içinde ve çok huzurlu aynı zamanda da Sidney'e bir tren yolculuğu ( harika bir yolculuk!) kadar yakın☺️ İçinize su serpeceğine eminim yazdığım Wollongong yazısının, bir de Instagramımda bolca Wollongong var, bu doğa harikası yeri çok seveceksiniz inanın☺️ http://uzaktakiminikkiz.blogspot.com.au/2016/02/denizin-sark-soyledigi-sehir-wollongong.html

      Sil
  12. Gece yazılarını soru ve yanıtlarla hatmekteyim minik kız :) Şimdi görüyorum filminiz yeni sezonlarla devam ediyor adeta... Tek başıma okulu bitirir bitirmez oraya gelme olaylarına girişirken korku içinde bu yazılar cesaret verici cidden. Kendimi sürekli geliştirmeye çalışıyorum. Yazılım konusunu kenara atmışken artık ilk sıraya aldım orada işime yaraması açısından. Belli mi olur neyin olacağıni kim bilir... Mühendisiz diye mühendis olarak kalacak değiliz :) YAZMAYA ASLA MOLA VERME... :) 15 bin km öteden hayallerimiz olabiliyorsa yazıların birileri evden çıkmaya cesaret etmekten dahi korkuyorsa onların problemi bizim değil...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim gerçekten, böyle düşünmenize çok mutlu oldum:) Mola vermeden devam etme kararı alalı çok oldu, bu kadar kişiyi asla kıramam, iyi ki varsınız:)

      Sil